Amit a szerver hostingról feltétlenül tudni kell

szerver

Először definiáljuk miről is szól a szerver hosting, mitől más szolgáltatás, mint a többi? A szerver hostingnál az a szolgáltatást igénybe vevő ügyfél voltaképpen csak a szerver üzemeltetését és karbantartását rendeli meg.

Tehát mindent a szerveren és a hozzá tartozó szoftveren kívül. Így a szerver-erőforrásokkal saját maga kellett foglalkozzon, de a szerver elhelyezését és üzemeltetését egy másik cégre bízza, és ezzel pedig megszabadul egy csomó, sokszor költséges munkafolyamatról, amit a szerver tisztán tartása és felügyelete jelentene.

Ritka az, hogy egy vállalkozás költséghatékonyan legyen képes tárolni és kezelni a szervereit, ezért kevés kivétellel általában jó ötlet a szerverparkot kitelepíteni az annak megfelelő környezetben. Így pedig az ügyfél mentesül a magas elektromos fogyasztás, az informatikusok magas bére megfizetése alól.

Mivel összehasonlítva a szerver kitelepítése és az erre szakosodott infrastruktúrában való üzemeltetése sokkal olcsóbb, mintha a cég magnak építené ki az erre alkalmas környezetet, eggyel kevesebb dologra kell koncentrálnia.

A szerver eléréséhez szükséges sávszélesség megoszlik a hoszt cégeknél az ügyfelek között, ezért ez az aspektus is sokkal költséghatékonyabb kihelyezett szerverparknál. A szünetmentes áramellátás szempontjából is sokkal ésszerűbb a kitelepített parkot választani, mivel ezen aspektus nagy költségeket képes a cégekre róni.

Ugyanígy, a szerverek információ-biztonsági védelme nagy szakértelmet igényel, ami természetesen költségekkel is jár. Ezt is képes könnyen kezelni egy hozzáértő cég.

Bizonyos cégek azt is vállalják, hogy a szerveren tárolt adatok sérülése esetén képesek visszaállítani a rongálódott vagy elveszett adatokat. Az ad hoc jellegű problémák felmerülése esetén is képesek a hoszt végek segítséget nyújtani.

A  24 órás felügyeletet adó, szakmailag felkészült munkaerő mindig rendelkezésre áll a legnagyobb cégeknél, például a szerver hostinggal is foglalkozó Doclernetnél, így nem kell az ügyfélnek külön erre a célra munkaerőt alkalmaznia, ami úgyszintén költséghatékony megoldásnak számít.

Viszont a karbantartást ilyen esetekben – persze itt is lehet kivétel szolgáltatástól függően – az ügyfélnek kell biztosítania. Annyi a különbség, hogy adott esetben bármikor igényelhet segítséget, amikor csak szüksége van rá és így a problémamegoldás időtartama töredékére csökkenhet.

Ez nagyon fontos, mivel egy bejelentetlen szerverleállásnál, minden cég rossz színben tűnik fel a felhasználók és ügyfelek között, ezért pedig minden perc számít a karbantartás tekintetében.